Oefenen met de Nederlandse taal in de bieb

do 1 aug 2024

Wist je dat je in de Bibliotheek Nieuwegein kunt oefenen met de Nederlandse taal? We organiseren verschillende bijeenkomsten om met de taal te oefenen, leren en spelen! Hieronder vind je een overzicht van alle data in de maand augustus. Kom gewoon binnenlopen. Aanmelden is niet nodig.

Taalbrigade NT2
Elke dinsdag en vrijdag 09.30-11.45 uur in het Stadshuis
Wil je beter Nederlands leren spreken en lezen? Kom dan naar de Taalbrigade NT2. Je oefent daar samen met een vrijwilliger, of in kleine groepjes.

Taalcafé NT2
Elke zaterdag 14.30-16.30 uur in het Stadshuis
Klets met elkaar en met vrijwilligers om zo de Nederlandse taal te oefenen. Ook doen we leuke taalspelletjes!

Taalbrigade@work
Elke dinsdag 9.30-11.45 uur op Buurtplein De Componist
Voor als je het Nederlands op B1-niveau beheerst en je wilt oefenen met de taal in je zoektocht naar een passende (nieuwe) baan.

Taalbrigade kids
Elke dinsdag en vrijdag 09.30-11.45 uur in het Stadshuis
Oefen met de taal terwijl je kind ook aan het oefenen is. Voor ouders/verzorgers van kinderen tussen 0 en 4 jaar.

Taalsalon
Loop binnen tijdens openingstijden van de bibliotheek
In de Taalsalon in de bibliotheek kun je zelfstandig (verder) oefenen met het leren van de Nederlandse taal.

Meer lezen over oefenen met taal? Klik hier