Taalvrijwilligers (m/v/x) gezocht

ma 21 okt 2024

De bibliotheek is een bijzondere plek. Vol verhalen, taal, verschillende mensen en leuke activiteiten. We werken veel samen met partners als de gemeente, Werk en inkomen Lekstroom, het onderwijs, welzijn en gezondheidszorg. Een huiskamer van de stad waar je je talenten ontwikkelt, kennis opdoet en geniet van cultuur. Avontuurlijk ingesteld zijn we zeker. Wil je onderdeel zijn van onze bruisende organisatie in Nieuwegein?

We hebben verschillende vrijwilligersfuncties en zijn momenteel op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de Taalbrigade, op verschillende momenten in de week. Met vrijwilligerswerk lever je een bijdrage aan de maatschappij en het levert jou ook veel op. Lees hieronder de ervaringen van vrijwilligers die je zijn voorgegaan. En lees ook de vacatures voor vrijwilligers voor de Taalbrigade.

Vrijwilliger Goos | “Ik geniet ervan om boekentips te geven.”

Vrijwilliger Tonneke | “Ik heb het 1000% naar mijn zin als gastvrouw!”

Vrijwilliger Han | “Het is echt een gezellige groep.”

Gezocht: Vrijwilligers voor de Taalbrigade (M/V/X)!

Voor zowel de Taalbrigade overdag als voor de AvondTaalbrigade zoeken we enthousiaste vrijwilligers die met geduld taalzoekers willen helpen met het oefenen met de Nederlandse taal. We zoeken zowel vrijwilligers die volwassenen willen begeleiden, als vrijwilligers die kinderen willen begeleiden.

Ben je beschikbaar op dinsdag- en/ of vrijdagochtend, dan is de Taalbrigade of de Taalbrigade Kids wellicht iets voor jou. Ben je op donderdagavond beschikbaar dan heten we je hartelijk welkom bij de AvondTaalbrigade.

Vrijwilliger zijn bij de Taalbrigade is een zeer dankbare taak waarbij je van waarde bent, zo laat Muhsin weten. Hij is deelnemer van de Taalbrigade. Toen hij ongeveer drie jaar geleden naar Nederland kwam, merkte hij direct op hoeveel mensen zich vrijwillig inzetten voor de samenleving. Daar is hij erg dankbaar voor: “Tijdens de Taalbrigade oefen ik niet alleen met de Nederlandse taal, maar ik leer ook over de cultuur en over de levensstijl van Nederlanders.”

“Ik voelde me direct geaccepteerd door alle vrijwilligers en deelnemers. Zij zijn mijn vrienden geworden en laten mij het gemis van mijn verre familieleden doen vergeten.”

Wie zoeken wij?

• Voor de Taalbrigade: Vrijwilligers die wekelijks op dinsdag en/of vrijdag van 09:30 tot 11:45 taalzoekers willen helpen met oefenen met de Nederlandse taal.
  • Voor de AvondTaalbrigade: Vrijwilligers die op donderdagavond van 19:30 tot 21:30 taalzoekers willen helpen met oefenen met de Nederlandse taal.
  • Voor Taalbrigade Kids: Vrijwilligers die wekelijks op dinsdag en/of vrijdag van 09:30 tot 11:45 willen helpen met het begeleiden van anderstalige kinderen.

Interesse of wil je meer weten?

Neem dan contact op met Ruben Wijlacker, programmamaker Taal: ruben.wijlacker@bibliotheeknieuwegein.nl

Bekijk ook de andere (vrijwillige) vacatures