Dit kun je doen tijdens Heel Nederland Leest

vr 18 okt 2024

Joe Speedboot, de roman van auteur Tommy Wieringa, is het boek dat we samen lezen in 2024 tijdens Heel Nederland Leest. En als iederéén hetzelfde boek leest, wil je dat niet missen! Je kunt het boek Joe Speedboot gratis ophalen in de bibliotheek. Ook als je geen lid bent. Wees er snel bij, want op=op.

De bibliotheek in Nieuwegein organiseert deze gratis activiteiten tijdens Heel Nederland Leest:

Te gast: kunstenaar Joost Conijn | donderdag 21 november | 20.00-22.00

Kunstenaar Joost Conijn bouwde zelf een vliegtuigje en vloog ermee naar Afrika. Hij vormde daarmee de inspiratiebron voor Tommy Wieringa’s boek Joe Speedboot. Conijn vertelt in de bibliotheek over deze reis. Geef je online op om mee te doen.

Voorleeslunch: avontuur | Woensdag 27 november | 11.00-13.00

De voorleeslunch staat, speciaal voor Heel Nederland Leest, in het teken van avonturenverhalen. Luister en lunch gezellig mee.

Leesclub | Vrijdag 29 november

In eenvoudige taal: 09.30-11.45
Regulier i.s.m. Senia: 14.30-16.30

Wat vond jij van het boek? Praat mee tijdens een van de leesclubs in de Bibliotheek.

Te gast: Spinvis | Vrijdag 29 november | 16.30-18.30

Ook in november, aansluitend op de leesclub: Spinvis! De Nieuwegeinse muziek staat centraal in de najaarseditie van het literaire tijdschrift Awater. Dat vieren we met Spinvis. Ook zijn er verrassende optredens van bevriende dichters.

Over het boek

Joe Speedboot is een roman over liefde en rivaliteit. Fransje Hermans, de verteller van het verhaal, is na een ongeluk invalide geraakt en heeft zijn spraakvermogen verloren. Fransje is gefascineerd door de nieuweling Joe Speedboot: de jongen die zijn eigen naam gekozen heeft en op zijn vijftiende al bommenlegger, vliegtuigbouwer en bewegingsfilosoof is. Wat volgt, is een wervelend avontuur.

Je kunt het boek Joe Speedboot gratis ophalen in de Bibliotheek. Ook als je geen lid bent. Wees er snel bij, want op=op. Joe Speedboot is ook beschikbaar in een grootlettereditie en een editie in makkelijke taal. Lees je liever online? Leen dan het e-book uit de online Bibliotheek. Liever luisteren? Ook het luisterboek is beschikbaar via de online Bibliotheek.